lördag, augusti 26, 2006

Mat, havskatt m frästa kantareller och bacon


Mat, havskatt m frästa kantareller och bacon
Originally uploaded by cykellisa.
Den här tillagades förra helgen, men eftersom jag har ingredienser kvar, så blir det nog favorit i repris i kväll.

Jag har kört ganska mycket stavgång och cyklat till jobbet tre dagar i den här veckan. Är ganska nöjd med mig själv.
Idag var det fika hos mig, äppelpaj med smuldeg (för receptet så se: Hemma från blåbärsskogen ) Bantartant med familj fick glass och kex till. Därefter åkte vi till Liseberg. Åkte karusell åt spunnet socker och hade det riktigt roligt!
- Jag har ett jättefint huvudlöst kort på storasystern, om du vill ha?

När jag kom tillbaka efteråt började det regna precis när jag kom in i lägenheten, det kom en super-störtskur och dessutom har det både åskat och blixtrat... Då vill man bara mysa i soffan.