måndag, juli 24, 2006

hemma bäst?

Med mitt normala tekniska flyt, så är mina foton och jag inte på samma ställe... därav länkarna...

Åter från de tyska motorvägarna, lärde mej två nya substantiv: Baustelle och Stau; och dessutom ett nytt adjektiv: schwülwarm (som det inte fanns nån jättebra länk till, betyder fuktig värme).
Bernkastel är en underbar stad mitt i Moseldalen som jag rekommenderar varmt! Det känns som en sagostad, och alla människor vi träffade var jättetrevliga! På vägen genom Moseldalen stannade vi på Cochems borg, och sedan drog vi vidare norrut på lite mindre vägar.
Eftersom vi köpt lite vin och sånt :-) hoppade vi över sista hotellnatten och körde i stället på natten - och var hemma halv fyra - då var det skönt att sängarna var i ordning!

Nu har jag inte lust att blogga mer, måste provsmaka en öl!

1 Comments:

At 7:07 em, Blogger Helene said...

mmm... sitter redan och kollar hur man skulle kunna ta sig dig igen. Fast först väntar Warsawa i höst...

 

Skicka en kommentar

<< Home