söndag, augusti 06, 2006

jag och 99999 pers till...

...var i göteborg, närmare bestämt på invigningen av friidrotts-em. Drog mej ner mot stan lite sent, men lyckades ändå ta mej ganska högt upp på avenyn. Fast när jag såg nåt, så var det på storbildskärmen, förutom luftakrobaterna och naturligtvis avslutningsfyrverkeriet. Som tur var hade vi redan sett Jeerk, på kick-offen, för de såg jag inget alls av.

Som vanligt i folksamlingar blev det trångt och varmt efter nån halvtimme. Nästan på gränsen till jobbigt, men precis i rätt tid spärrade polisen av mindre områden med plastband, och då blev det lättare. Jag har full beundran för polismannen som stod framför mej, jag vet inte vad för kläder som en uniform består av, men mot slutet såg han minst lika medtagen ut som löparna som jag delade ut vatten till igår!

Mycket god stämning på stan, men jag gav upp alla försök att komma in på nåt ställe, jag är inte sååå envis. Cyklade hem och tar en skön tv-kväll istället.