söndag, augusti 06, 2006

EM-fest i stan

Nu är det fest i stan, aktiviteter, tält och bänkar överallt. Spontant känns det som att många krogar passar på att höja priserna, menyerna utanför tyder på det.

Vad har jag hittat på sen sist då? Jo, varit på Liseberg med min kusin. Hon fick det i födelsedagspresent. Tjejen börjar bli stor nu, men än så länge tycker hon det är kul att åka, börjar upptäcka Lisebergs andra möjligheter. Och jag har superkul och får åka allt jag vågar... Fast när vi står i kön till Kanonen, personalen ber oss ha tålamod och vänta, eftersom de har en driftstörning. Då kan jag inte låta bli att säga "ta den tid ni behöver, kolla att allt funkar, SEN åker vi!"

Dagen efter åkte jag hem med kusinen och lämnade henne tryggt hos mamman. Mina föräldrar var inte hemma, så jag var tvungen :-) att ta ett besök i Ullared. Kö in även kl 16, och väl inne var det trångt. Går man ensam så är det helt ok, och jag struntade i hela klädavdelningen. Bunkrade upp med tvättmedel, strumpor och sånt.
Och som tur var var Bantartant hemma, så jag passade på att träffa dem också. Storasyster fick visa hur duktig hon är på att cykla även om sniglarna ppå vägen var lite läskiga.