lördag, juli 08, 2006

Regn hos mej....Uppdaterad

Sitter vid balkongdörren som står öppen, och lyssnar på regnet och njuter av svalkan. När jag gick upp i morse var det 22 grader, nu är det nere på 19. Skönt.
Har fortsatt min smygsemester och badat i Bergsjön, och i Delsjön. Grillat med kompisar, vissa som jag inte träffat på länge, alltid kul att träffas. Fascineras av folklivet här i stan, båda badplatserna myllrade av folk, sent på kvällarna...
Igår hade vi bestämt att gå på after-work på Barken Viking, men eftersom de hade ett mycket bra men högljutt band, samt att Metaltown hördes väldigt väl över vattnet, så bestämde vi om. Vi hade en bebis med oss och det var väl det som avgjorde. Istället satte vi oss lite längre bort och njöt av sommarkvällen.
Nu börjar regnet avta, så då måste jag väl göra lite nytta...

kl 10.07 Visst, nu är jag tillbaka. På med "joggingskorna" in med en maskin tvätt, och sedan 4,5 km promenad. Praktiserade lite av träningsprogrammet jag fått av Bantartant, jogga 2 min och gå 2min. Fast efter ett tag blev det så mycket folk och hundar att det inte funkade... Är helt imponerad av alla väluppfostrade lösa hundar som rastas i Skatås, nästan så inte ens mamma skulle vara rädd :-)
Det var verkligen friskt efter regnet. Och nu väntar resten av hushållsarbetet och en sväng på stan...
Förresten - jag måste också lyssna igenom Svensktoppslåtarna! Jag har nämligen fått ett röstkort, ingår i Svensktoppsjuryn i juli.... Oj, oj, oj!

3 Comments:

At 10:01 fm, Blogger Bantartant said...

Ja, sitt inte där och gör ingenting!! Här ska vi åka och köpa 40-årspresent.

Ha det!

 
At 12:52 em, Anonymous Anonym said...

Du verkar njuta av sommaren må jag säga! Vill också! Snart... Äntligen ledig i helgen som kommer!

 
At 10:06 em, Blogger Helene said...

Jorå... semester i Moseldalen. Rapport kommer...

 

Skicka en kommentar

<< Home