lördag, juni 03, 2006

Veckan , på tjugo rader

Började med en make-up lektion i måndags eftermiddag. Fick en sådan i present i höstas och fick då en kvällsmake-up. Nu hade jag bestämt mej för att testa en dag-make, eftersom det är det jag oftast gör (eller inte gör). Skulle ändå komplettera förrådet och då tycker jag det är prisvärt att samtidigt få lite tips, eller hur? Och inte så lite lyxigt att bli ompysslad... Köpte ett löst puder och ett kompakt, för "shadowing" som hon kallade det. Betyder att man skuggar under kindbenen och hakan, alltså ser man smalare ut - bra va!

Resten av veckan har jag jobbat i Kristianstad, jättetrevligt kontor. Gjorde stan på kvällarna, trots regnskurar. Promenerade i Tivoliparken första kvällen, och runt i stan de andra kvällarna. Fikade på House of Bagels, en riktigt trevlig espresso ena gången och en snygg latte den andra kvällen.

Tåget hem var försenat, och trots att lokföraren laddade järnet mellan Varberg och Kungsbacka (kändes det som), så hamnade vi bakom pendeltåget. En halvtimme sena blev vi, och jag var så tacksam att jag bara skulle vidare med spårvagn, de flesta byten sprack för mina medpassagerare.

Nu väntar en långhelg och jag ska träffa kompisar och motionera...