söndag, juni 04, 2006

Två mil...

blev det på cykeln. Det var inte planerat så, det var bara så härligt väder. Planerade att cykla till Guldheds-tornet, men det som jag trott var detta torn, visade sig vara Johannebergs vattentorn ...! Så har man lärt sig nåt nytt igen, och Guldhedstornet tar jag nån annan dag. Det var iallafall mycket uppförsbacke, så benen fick jobba. Sedan rullade jag ner genom Vasastan, och upp till första vattenhålet, Egg & Milk. Som tur var hade jag redan ätit frukost så det blev en delikat mangosmoothie och en kopp kaffe, kommer tillbaka nån annan dag, pannkakorna luktade mycket gott! Vidare till Järntorget, ut genom Majorna och så småningom till Röda sten, kollade snabbt Stones-utställningen och satte mej sedan och njöt en lång stund och filosoferade. Lagom mycket flanörer och båtar att titta på, och ett helt underbart väder! Sedan vände jag näsan hemåt och körde södra älvstranden, och genom centrum hem... Sitter nu på balkongen med ett glas hallonsaft och lapar mera sol, funderar vad som ska skapas till kvällsmat?

3 Comments:

At 8:00 fm, Blogger Bantartant said...

Wow... vilken runda, låter härligt! Här har vi provat mat utan bättre mage, nu är det medicin och åter till "ren kur"

 
At 9:28 fm, Blogger Helene said...

ok, man måste ju testa. ...eller vad var det hon sa när hon stoppade in glassremsan i videon?...

 
At 9:44 fm, Blogger Bantartant said...

Well, man FÅR väl pröva...
men det är ju att märka ord... hörs??

 

Skicka en kommentar

<< Home