fredag, maj 12, 2006

jösses vad alla skriver

Jag har fullt upp med att läsa alla andras bloggar och då fuskar jag tom lite och kollar på jobbet när det är lugnt..

Med halva veckorna i Malmö och resten hemma, är det full fart. Man vill ju inte försumma det sociala livet, eller? Som många andra njuter jag av värmen och alla blommor. Balkongen är i hyfsat skick, men dammråttorna festar i lägenheten.
Idag har jag roat mej med att åka tåg ihop med människor som inte förstår innebörden av "tyst vagn". Ja - det fanns lediga platser här - kanon för er - men ni skulle väl inte kunna tänka er att tända en cigarett i en icke-rök-kupé (finns det nåt annat nuförtiden). Då ska ni inte heller ha ett högljutt samtal i en tyst kupe!

Mina trevliga arbetskamrater är hela nöjet med jobbet. Det är lika kul att träffa dem varje vecka. Nästa vecka ska jag börja bekanta mej med Kristianstad, en nästan vit fläck på min karta.
Några tips?