lördag, april 01, 2006

första april

...och inte har jag blivit lurad.

Känner mig lite halv-sjuk, fick ont i halsen i torsdags natt, men det går väl över, så sa i alla fall mamma som haft samma sjuka i veckan.
Åkte till Lund i onsdags och satt mittemot två tjejer som ingick i en skolresa på väg till Danmark. Ganska punkiga och det var intressant att "tjuvlyssna" på deras diskussion i två timmar. Det är så spännande att åka kollektivt. De pratade om sitt utanförskap och varför de inte passade in i sin klass, och vid nåt tillfälle verkade planen vara att rymma till Tyskland - undrar hur det gick, och jag är glad att inte vara tonårsförälder. ..
Idag har jag haft trevligt med mina vänner och shoppat och fikat. Så skönt att inte ha några måsten. Fast jag borde tvättat - det får bli i morgon. Nu blir det ett glas vin till, och lammkotletterna med fetaost och klyftpotatis smakade gott. (inga bilder, som tur är har jag ingen digitalkamera.) ..och vikten håller sig inte, några kilon över mitt mål men fortfarande med rätt första-siffra.

1 Comments:

At 7:05 em, Blogger Helene said...

Yepp. idag har jag gått hem från jobbet. Det tog ca 1½ timme, så nu har jag en tid som ska förbättras.
Ge upp kan man ju inte göra, bara bestämma sig för att inte ha så höga mål under en period.

 

Skicka en kommentar

<< Home