tisdag, mars 21, 2006

I Malmö, igen

Har inte blivit mycket bloggat på sistone, men livet i verkligheten kommer emellan.

En av mina kollegor hälsade go'morgon genom att fråga: ska du va här ofta, eller? Känner man sig välkommen då???

Idag har jag blivit mediatränad, dvs gått igenom företagets mediapolicy; fått tips och riktlinjer; och blivit utfrågad framför kamera och sedan tittat på inspelningen tillsammans med mina kollegor - UFF. Naturligtvis hade jag ställt in mej på att det skulle vara vidrigt och pinsamt att se sig själv, och det var det... Jag kommer fortsättningsvis att ha ännu högre tankar om folk som kan få fram två på varandra följande vettiga meningar, samtidigt som de blir intervjuade! Det som får mig att hoppas att det går att lära sig, var att mina kollegor, som dels har varit på ytterligare kurser och dels fått mer praktisk träning, var fantastiskt duktiga.

Nu sitter jag utanför mitt hotellrum och surfar. Jag blev nämligen uppgraderad till ett större, och tycker jag nog, tjusigare rum, typ en hall och sedan två rum innanför. Jag har alltså "bara" ett av dessa rum, och nackdelen är att nätverket inte verkar sträcka sig så långt in (fråga inte mej om detaljer, jag kan inget, jag bara surfar). Men, som jag kom på, om man sätter sig i den lilla hallen så kommer man åt nätverket... Hoppas bara att det andra rummet inte är uthyrt för den personen kommer garanterat att bli övertygad om att jag är helknäpp. - Inga kommentarer på den meningen, tack!

5 Comments:

At 9:23 em, Blogger Bantartant said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 9:26 em, Blogger Bantartant said...

Kommentar, kommentar...:-)
Jaha.. vi hörs väl, tänkte köpa cykelhjälm till lillebror i morgon... titta cykel till mig:-)

 
At 8:47 em, Blogger Helene said...

Oh, glöm inte hjälm till dig också! Eller du har redan?
Och min "rumsgranne" kom hem vid halv 12, då låg jag redan i sängen.

 
At 5:38 fm, Blogger Jenny said...

Verkar som du har lite konstiga kollegor. Ge dom på nöten om dom är dumma ;P

 
At 10:46 fm, Blogger Helene said...

Jenny, absolut, de får vad de tål, när det behövs...

 

Skicka en kommentar

<< Home