lördag, mars 04, 2006

Första dan i resten av mitt liv

Har alltid gillat det gamla talesättet: idag är första dan i resten av ditt liv! Det känns så tillåtande att inte gå och gräma sig över gamla misstag. Nuförtiden har jag i och för sig tänkt om lite, för visst måste man lära sig av sina erfarenheter, men grundinställningen är densamma.

Bloggen kommer även i fortsättningen att handla mest om mig, egoistiskt så det räcker till!
Mitt första mål efter att ha deltagit i en överviktsstudie, är att hålla vikten under de kommande 6 månaderna, en större utmaning än man kan tro om man inte känner mig. Jag har varit överviktig så länge jag kan komma ihåg, och har nu äntligen kommit till "bara" överviktig, inte fet, enligt BMI-skalan. Hurra!

Igår var jag på gymmet för första gången på länge. Det är rörigt med alla nya maskiner, och jag tror att de flyttar om dem med ojämna mellanrum också för att man ska vara extra förvirrad. Jag tog i alla fall sikte på trappmaskinerna för att värma upp... egentligen var det för att kolla omgivningarna och orientera mig lite. Efter det så var det dags att köra lite styrketräning. Det blev så ruskigt ofokuserat, förmodligen kommer jag inte ens att få träningsvärk... Måste se till att komma med på någon instruktion! Körde lite mer på en elipsmaskin (?) så jag gjorde av med någon kalori.

Kalorierna kompenserade jag sedan inom en timme, genom att stödja den lokala pizzerian. Första pizzan sedan i oktober, och det var gott, men inget jag kommer att äta varje vecka, det är godare med grönsaker.

4 Comments:

At 8:26 fm, Blogger Bantartant said...

KUL med fortsättning!!
Alltid roligt att få veta vad som händer i livet ditt..:-)
Något nytt om nästa helg??

 
At 9:58 fm, Blogger Helene said...

inte ännu. får nog lägga iväg ett sms, tror inte hon är vaken så här tidigt:-)

 
At 8:45 em, Blogger Mildamakter said...

Grattis till diit lägre BMI, jag håller också på att ta mig dithän :o)

 
At 8:33 em, Blogger Bantartant said...

Du är utmanad... finns på min sida om du är intresserad!!

 

Skicka en kommentar

<< Home