söndag, oktober 15, 2006

Radiotjänst

Har ju inte kunnat låta bli att förundras över informationen från Radiotjänst, om vem som betalar/inte betalar tv-licens? Kan en myndighet verkligen lämna ut den informationen? Kan jag ringa/maila och fråga om ifall mina grannar betalar? Kan en arbetsgivare bli skyldig att kolla upp blivande anställda? (funkar Vägverket enligt samma principer? kan jag också kolla upp vem som har indraget körkort...)

Och jag tycker faktiskt att man ska betala, så länge systemet är som det är, men egentligen borde det vara skattefinansierat. Jag som är singel betalar ju relativt sett 4 gånger mer än en tvåbarns-familj, eller hur? Tycker det verkar vettigt att det då åtminstone skulle bero på inkomsten. Det baseras ju inte heller på antalet mottagare, eller totalt tittad tid :-)

2 Comments:

At 10:43 em, Blogger Bantartant said...

Det är väl den svenska offentlighetsprincipen!!!?

 
At 6:38 fm, Blogger Helene said...

Ok, tack! Då vet jag vad jag kan roa mig med nån gång när jag får riktigt mycket tid...Alltså inte på den här sidan nyår - minst!

 

Skicka en kommentar

<< Home