lördag, september 01, 2007

Besök i den andra verkligheten

Vaknade till kanonväder så jag lämnade mitt röriga hem och gav mig iväg. En sväng på Hisingen utan att göra några fynd, så jag drog mig till Järntorget. Efter att ha köpt en öl, och filosoferat över demonstrationen på torget, det verkade vara tre unga män som höll en banderoll, och kanske tre till som delade ut flygblad, bevakade av en mc-polis och tre-fyra andra poliser. Allt gick mycket lugnt till, ända tills demonstrationen var över. Jag hade samtidigt druckit upp min öl, och skulle ta vagnen hem, när bråket börjar. Rätt vad det är ser jag fem-sex killar som slår och sparkar på en kille på marken... Kanske är det demonstranterna, kanske inte? Ringer 112, men det samtalet bryts samtidigt som poliserna vänder tillbaka och börjar jaga slagskämparna, så jag lägger undan telefonen. Den misshandlade killen får hjälp, och jag har ingen lust att vara kvar längre, vill inte vara en av dem som nyfiket samlas runt olyckor. Har aldrig sett nåt liknande, utom på tv, och det hela är så overkligt och olustigt. Om en vecka kommer jag förmodligen att tro att jag drömt alltihop... Bäst jag bloggar om det...

2 Comments:

At 8:16 em, Blogger Bantartant said...

Hoppsan, det var inte så kul....

 
At 11:30 fm, Blogger Helene said...

Nej, det var det inte. Och eftersom det varit flera andra bråk kommer inte det här ens i tidningen. Tänker bara på de stackars killarna på båda sidor, som tror att det ska vara så här... Bråk, slagsmål, motdemonstrationer...

 

Skicka en kommentar

<< Home