måndag, augusti 20, 2007

åter i hamsterhjulet, fast,,,

...vill njuta lite till av de bilder jag tog under semestern:

En från Bohusleden, nästan den högsta punkten på turen i Delsjöområdet. Så nära stan, fast ändå så långt bort...
Efter det så bar det av till Norrland...Östersund närmare bestämt, och kontrollerad natur i form av Jamtli, friluftsmuseet. Och de här getterna lät sig inte hindras av staketet, de bara tog sats och flög över, så fick personalen jaga ihop dem med lövruskor senare.
Såpass mycket turist är jag, att jag måste ta kort när jag ser ren på vägen - nämnde jag att jag aldrig varit så här långt norrut i Sverige förut? Visst har det här exemplaret ett riktigt märkligt horn?
På Långbuan kan man äta goda våfflor, gräddade på vedspis, och köpa bröd, smör och messmör, olika sylter och hantverk.


Den här minnesstenen står på Flatruet-vägen, och är ett riktigt turistmål. Det var massor av bilar där, och vi skulle nog tagit en tur på fjället i alla fall, även om jag inte var riktigt sugen när vi var där. Naturen fär är så häftig!