måndag, januari 29, 2007

Linsprovning

Nej, inte bönor och linser - utan sådana man har i stället för glasögon... Gjorde äntligen slag i saken och bokade en tid för provning. Trodde jag skulle kunna smygstarta med engångs/dagslinser, men icke. Funkar inte med mitt brytningsfel enligt optikern, eller blir fånigt dyrt. Jag får nog kolla runt lite på några andra ställen. Men prova-på-paketet är beställt och jag fick öva mig lite med ett par som hade min styrka, men som inte korrigerade brytningsfelet. - Att det ska vara så löjligt krångligt att sätta in en liten plastbit! Sedan plockade jag ut dem igen när jag kom hem för en liten stund sedan, det var ju också med vilja och våld (men inget vaselin...) Klart jag fixar det här - var och varannan människa har ju linser!

Det var en positiv känsla att gå runt på stan och se hela världen, inte bara genom glasögonen, jag ser också framemot att kunna komma in från kylan utan att vara immig, och att kunna gå till frisören och se vad han/hon gör med håret! Massor av upplevelser väntar...

1 Comments:

At 8:34 em, Blogger Bantartant said...

Lycka till!
Maken fick ALDRIG till det här med att få linserna på plats och OM han möjligen lyckades var det nästintill omöjligt att pilla ut..... så det blev bara provpaket. Men du är nog pilligare än vad han är... lycka till.
I helgen blir det tysnad i Vadstena för min del om herr ischias inte blir värre än vad han har varit några dagar.. dvs besvärlig.

 

Skicka en kommentar

<< Home