torsdag, april 26, 2007

omåttlighet

Sitter och slötittar på tv3, Lyxfällan som också skickar in nån som ska reda upp resultaten av omåttligheten. Pengar eller mat, man kan missbruka allt.

På tal om mat så har jag just varit på lektion tre på viktväktarna, temat var hälsoregler: bla äta regelbundet och varierat. Inte så lätt när man är singel, men det blir en utmaning att klara av det. Annars är ju keso och rivna morötter förevigt inpräntat i hjärnan som hälsokost...Försöker undvika det, men rostade grönsaker i ugn är ju också bra val.

Efter kursen var jag och lämnade tillbaka bilen som syrran och T varit så snälla och lånat ut så jag kunde fara runt Skåne i tre dagar. I det kanonfina vädret ikväll så promenerade jag en bit av vägen hem. Mycket glada människor på stan... Nu borde jag städa...